Miten parannat näkyvyyttäsi Googlessa ja saat moninkertaisesti lisää ostovalmiita kävijöitä… ilman mainoskuluja? Vastaus on Hakukoneoptimointi.
Se vaatii tietoa, taitoa ja kovaa manuaalista työtä mutta on tehtävissä. Kilpailet nimittäin näkyvyydestä kahden eri porukan kanssa (yksinkertaistettuna):
- Yritysten, jotka syytävät jatkuvasti paljon rahaa Google-mainontaan
- Yritysten, jotka ovat hakutulosten kärjessä ilman jatkuvaa rahavirtaa hakukoneelle


Kumpaan porukkaan mieluummin kuulut?
No myönnän toki, että paras tulos on noiden kahden yhdistelmä. Eniten myyntiä saat varmasti juuri oikealle kohderyhmälle viimeisen päälle optimoidulla sivulla kuorrutettuna sopivilla maksullisilla Google- mainoksilla. Tässä tilanteessa tietty pyrit siihen, että yksi mainokseen sijoitettu euro tuo sinulle esimerkiksi 10 euroa takaisin.
Pahin tilanne on se, että sivusi ei ole hakukoneoptimoitu ja käytät maksullista mainontaa Googlessa. Olet täysin riippuvainen jatkuvista maksuista ja niiden ulkopuolella kukaan ei tule sivullesi/verkkokauppaasi. Jokaisen väärään kohderyhmään kuuluvan, mainoksesi näkevän henkilön klikkaus maksaa sinulle ja johtaa yleensä vain pikaiseen poistumiseen sivultasi.
Poistumisia sekä asiakkaiden käyttäytymisiä ylipäätään kannattaa seurata ilmaisella Google Analytics ohjelman avulla.
Tästä kierteestä haluat varmasti pois ja meiltä saat siihen työkalut.


Miten hakukoneoptimointi googlessa kannattaa aloittaa?
Hakukoneoptimointi on niin laaja käsite, että sitä vaan et voi tehdä ”nopeasti kuntoon muutamalla niksillä”.
Jostain on kuitenkin aloitettava ja mitä nopeammin aloitat, sitä nopeammin saat tuloksia.
Suosituksemme on aloittaa näistä 2- kohdasta hakukoneoptimoinnin eli SEO- työn.
Tämä työ vie todella paljon aikaasi sekä on pitkäjänteistä työtä mutta maksaa kyllä vaivan takaisin pitkässä juoksussa.
Olemme tarvittaessa tukenasi tai teemme työn kokonaan puolestasi.
Avainsanatutkimus
Avainsanatutkimus/analysointi – mitkä avainsanat (hakutermit) osuvat parhaiten tuotteesi tai palvelusi ylivoimaisiin ominaisuuksiin ja ovat juuri oikean kohderyhmäsi käyttämiä sekä kilpailijasi voittavia. Sijoita kartoittamasi avainsanat oikeisiin paikkoihin myyntitekstiisi ja myös riittävällä toistolla ja oikeassa muodossa saadaksesi parhaan tuloksen.
Otsikko- ja sisältökuvaus
Otsikko– ja sisältökuvaus (Title & Description) luodaan jokaiselle sivullesi yksilöllisesti. Kuvaukset näkyvät Googlen hakutuloksissa eivätkä ne saa olla päällekkäisiä eri sivuillasi. Muuten ne kilpailevat toisiaan vastaan näkyvyydestä Googlessa.
Tutustu Mikä on SEO? oppaaseen ja saat vielä paremman käsityksen huomioon otettavista asioista hakukoneoptimointia tehdessä.

